perjantai 9. lokakuuta 2020

Lauraa kiehtovat animeconit ja Japani

 Moi! Oon Laura, 28-vuotias ja kotoisin Kuopiosta. 

Mun harrastuksiin kuuluvat animeconit ja kirjeenvaihto. Oon harrastanut näitä jo pienestä lähtien. 

Kiinnostuin Japanista joskus 15-vuotiaana. Se alkoi japanilaisesta rock/pop musiikista, mangasta ja animeista. 

Oon opiskellut Bovalliuksessa. Nykyään työskentelen koulussa erityisnuorten iltapäiväkerhossa. Oon aina tykännyt tehdä töitä erityisnuorten parissa. 

Mulla todettiin 22q11.2-oireyhtymä alle 2-vuotiaana. Siihen liittyen olen käynyt paljon puheterapeuteilla, sillä minulla oli piilokitalakihalkio. Puhuminen oli silloin hankalaa. Mulle on myös tehty sydänleikkaus ja selkäleikkaus (skolioosi). 

Japaniin pääsin vuonna 2014 kesällä, kun valmistuin Bovalliuksesta. Kävimme kummini kanssa Tokiossa. Olen tavannut paljon kavereita ympäri maailmaa. Myös Lontoosta tapasin kaverini, jolla on myös 22q.

 Mulla on vapaa-ajan avustaja, jonka kanssa käyn salilla ja uimahallissa välillä. 

Oikein mukavaa syksyä kaikille :)


Teksti ja kuvat:

Laura Kuopiosta
Lauralla on 22q11.2-deleetio -oireyhtymä

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti